Мета: висвітлити суть задуму повісті “Гобсек”, розвивати вміння висловлювати, і обстоювати бажання власні думки; виховувати бажання протистояти суспільному злі; сприяти засвоєнню моральних цінностей.
Очікувані результати Після проведення уроку учні
Знатимуть::ідейно — духовний зміст повісті; суть неоднозначності образу
героя;
умітимуть:визначати проблематику твору; з’ясовувати образи;
дискутувати; пояснити, у чому полягає актуальність твору;
працювати з текстом художнього твору.
Тип уроку: закріплення та застосування знань.
Форми роботи: бесіда з елементами дискусії; літературна вікторина;
робота в групах; компаративний аналіз образу.
Обладнання: портрет О. Бальзака; ілюстрації до повісті; правила дискусії; таблиця, текст роману.
Випереджувальні завдання: підготувати характеристики образу героя;
підготувати компаративний аналіз образів Гобсека і Пузира; Гобсека і
Плюшкіна.
Епіграфи до уроку.
Пристрасті згубні ,адже вони засліплюють людей.
Езоп
О. Бальзак Опрацювання навчального матеріалу
Моти ваці йн и й_ етап
Звернення до щоденників настрою.
Актуалізація_ суб’єктивного досвіду
♦ Упізнай героя повісті.
♦ Упізнай місце дії
Бесіда
– Розкрийте суть загального задуму “Людської комедії”
– Як ви розумієте думку автора: “Ідея цього твору народилася
внаслідок порівняння людства з тваринним світом”? –Як можна охарактеризувати жанр твору?
Виступ_експертів_(розгорнуті консультації твору) – Тематика. Жанр. Композиція.
Запитання учнів до ек перті в Наприклад: неоднозначність жанру
Дискусія
– Повторення правил ведення дискусії. Постановка проблемного питання.
“Хто він: скнара чи філософ, людина підла чи мисляча?”
Для чого Дервіль письменнику?
Негативні риси героя:
збагачення любою ціною; не вміє тримати слово; відсутність родинних почуттів; навіть з друзями шукає вигоду; не властиві людські почуття.
Позитивні риси героя:
чесність;
філософ зі школи циніків;
правосуддя не тільки карає;
ставлення до Фанні Мальво, до дітей де
Ресто.
Підсумок експертів.
Які найбільш переконливі аргументи обох сторін?
Бесіда.
Скільки гобсеків у повісті?
Чи можна проблеми твору вважати актуальними?
Компаративний аналіз образів Гобсека, Плюшкіна, Скруджа.Використання ілюстрацій учнів
Р є фле к с и в н о —_ оц інювал ь н ий_ етап
Вірш В. Гомона “Від чого втікаєш, Людино…”
Звернення до «щоденників настрою». Домашнє_завдання. Написати інтерв’ю з одним із персонажів “Гобсека”.
Автор: Вавілова Наталія Леонідівна