Мета: розвивати зв’язне мовлення учнів; вчити писати твір за пропонованою вчителем темою, використовуючи знання, отримані на попередніх уроках; виховувати уважність, точність у доборі слів, розвивати повагу до науки й знань.
Тип уроку: урок розвитку мовлення.
Хто чітко мислить — чітко
висловлює свої думки.
Н. Буало
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1. Слово вчителя
— На попередніх уроках ми читали й обговорювали роман Ж. Верна«П’ятнадцятирічний капітан». Він примусив нас закохатися в романтику подорожей, здригнутися від проявів жорстокості, зрадництва, існування рабства, щиро захоплюватися сміливістю й мужністю головних позитивних героїв роману.
2. Бесіда
– Чи змінилося ваше ставлення до науки після прочитання книги Ж. Верна?
– Які саме науки знають і люблять герої роману?
– Як знання допомагають героям Ж. Верна у скрутному становищі?
– За яких умов життя людей на землі може бути комфортнішим?
ІІ. Робота над темою уроку
1. Складання плану твору «Велич науки й знань»
План
І. Вфступ.
Твір Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан» — науковий роман.
ІІ. Основна частина.
1. Роль образу вченого в романі «П’ятнадцятирічний капітан».
2. Географія й біологія — улюблені науки героїв роману.
3. Знання морської справи — необхідність для мандрівників.
ІІI. Висновок: наука і знання в житті суспільства (людства).
2. Написання творів на чернетках
3. Редагування творів
4. Переписування творів до зошитів
ІІІ. Підбиття підсумків уроку
VI. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи № 4.