Таємниці золотого жука (за повістю Е. По «Золотий жук»)

Мета: викликати інтерес учнів до твору-детективу; перевірити знання тексту повісті «Золотий жук» в ігровій формі; провести літературні паралелі; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати прагнення постійно розвивати свої інтелектуальні здібності.

Обладнання: текст повісті Е. По «Золотий жук», картки з ключовими словами, зашифрована тема, картки для редагування; фотографія жука-скарабея; зображення обкладинок книжок Е. По.

Тип уроку: урок розвитку мовлення; комбінований.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

— Вдома ви прочитали повість Е. По «Золотий жук». Сьогодні ми проведемо урок-бесіду за змістом цього твору. Але ми не можемо розпочати розмову, не знаючи її теми, бо її зашифровано. Хто зможе розгадати цю загадку?

А тепер розташуйте аркуші на дошці так, щоб тему було добре видно (опустіть нижче аркуші зі складами). Отже, тема уроку звучить так: «Таємниці золотого жука». А метою нашого уроку буде розгадування всього, що приховував золотий жук.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з біографічними відомостями про Е. По

2. Бесіда

– Які факти з життя письменника вам відомі?

– Не зазнав слави за життя.

– Не був щасливим в особистому житті, був бідним.

– В США існує премія імені Е. По, яку присуджують за найкраще детективне оповідання року.

– Іменем Е. По відкривається історія літератури США.

– Засновником яких жанрів став Е. По? (Детективного, містичного)

– Чи лише прозу писав Е. По? (Ні. Його перу належать також і поезії.)

3. Читання підготовленим учнем вірша Е. По «Ельдорадо»

Словникова робота

Ельдорадо — легендарна країна золота й коштовного каміння, яку шукали в Америці іспанські завойовники.

– Як ви вважаєте, чи знайшов своє Ельдорадо письменник? (Ні, на відміну від головного героя його повісті «Золотий жук».)

4. Виявлення читацьких вражень учнів

– Ваші враження від прочитаної повісті.

– Які герої сподобалися? Чому?

– Які ситуації викликали посмішку?

– Що вразило вас у прочитаному?

5. «Чи уважний ти читач?» (перевірка знання тексту)

1) «Виправ помилку»

(Учні отримують картки із завданням. Працюють у парах.)

Картка № 1

Головний герой оповідання «Золотий

жук» — Генрі Легран

Картка № 2

Легран оселився на Салівеновому острові по-

близу Чарльстона у штаті Північна Кароліна

Картка № 3

Джупітер вірно служив своєму хазяїнові

тому, що той йому добре платив

Картка № 4

Легран захворів, бо жук укусив його в голову

Картка № 5

Оповідач дуже добре розумів Леграна,

на відміну від Джупітера

Картка № 6

Героям не вдалося відразу знайти скарб,

тому що оповідач переплутав праве око

з лівим

Картка № 8

Джупітер був найспокійніший з усіх

героїв, коли вони побачили скарби

Картка № 7

Оповідач кинувся було танцювати, коли

зрозумів, у чому його помилка

Картка № 9

Легран першим помітив, що намальова-

ний жук схожий на череп

Картка № 10

Знаки на пергаменті були зроблені синім

чорнилом

Картка № 11

«Чортове сідало» — це висока скеля

біля тюльпанового дерева

Картка № 12

«Єпископів заїзд» — це шинок поблизу

острова

Картка № 13

«Добре скло» — це марка красивого

скляного посуду

Картка № 14

Колекції комах Леграна позаздрив би сам

Швемербек

Картка № 15

Біля скарбу шукачі пригод знайшли

чотири скелети

Картка № 16

У важкій залізній скрині було коштовнос-

тей на мільйон доларів

 

– Відредагуйте речення з фактичними помилками. Аналізування виконаного завдання

2) «Побудуй ланцюжок»

Виправте помилки в існуючому ланцюжку (поміняйте картки місцями), дайте пояснення.

Відповідь: жук — пергамент — вогонь — череп — кіт — тепла вода — сковорідка — криптограма.

6. Робота над назвою твору

– Як ви гадаєте, чому повість має таку назву?

– Знайдіть опис цієї комахи у творі, зачитайте. (Відповіді учнів.)

Виступ учня-«біолога» про жука сімейства Scarabaeidae

Висновок. Жук у повісті Е. По вигаданий, хоча й дуже схожий на знаменитого скарабея.

7. Бесіда

– Навіщо письменникові потрібно було вигадувати такого жука?

– Якими словами ви охарактеризували б цього героя?

– Які означення ви б виділили як основні? Чому?

– Як пов’язані ці поняття між собою та з повістю «Золотий жук»?

– Який художній засіб використано у назві твору? Яке значення має слово «золотий» на початку твору і якого значення він набуває з огляду на фінал історії?

– Що дозволило Легранові знайти скарби?

ІІI. Підбиття підсумків уроку

Продовжте речення

Сьогодні на уроці я…

– дізнався…

– був вражений…

– замислився… .

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи.



Схожі матеріали:

Залишити коментар


− два = 3