Урок позакласного читання. Новели О. Генрі

Мета: розширити коло читання учнів, познайомити з гуманістичними творами про життя звичайних людей; навчити уважно ставитись до людини; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору, роботу з деталями, вміння абстрактно мислити, вивчаючи елементи побудови твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, вміння робити висновки і висловлювати власну думку.

Обладнання: скринька із символами, що позначають: гребінець, фрагмент карти зоряного неба, хутряний помпон, червоний клаптик, конверт із написаною адресою, фарбоване пір’я.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Слово вчителя

– Будь-який літературний твір часто входить у нашу свідомість здебільшого не описаними подіями та образами, а враженням від прочитаного. Часто запам’ятовується якась деталь, вона може стати символом твору.

У нашій чарівній скриньці сьогодні саме символи з новел О. Генрі. Обравши будь-який з них, ви ознайомите нас з новелою, яка справила на вас найбільше враження.

За вибір трьох останніх символів учень отримує додатково 1 бал (оскільки це свідчить про те, що учень більше за інших прочитав).

Ваше завдання – стисло переказати зміст оповідання, визначити основну думку твору, розповісти, яке враження справили на вас герої, спробувати назвати елементи побудови твору: зав’язка, кульмінація, розв’язка.

Довести, що перед нами саме новела.

ІІ. Розвиток зв’язного мовлення

Усний твір-презентація «Новела О. Генрі, яка справила на мене більше враження».

(Можуть допомогти однокласники, а також не виключене виникнення дискусії)

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

Чого ми навчилися, читаючи новели О. Генрі?

Приділяти увагу тим, хто поруч;

уміти побачити радісне у буденному;

уміти бачити серцем, а не тільки очима;

цінувати щедрість і відвертість;

уміти дарувати радість іншим.)

Усе це і складає красу людських взаємин.

IV. Домашнє завдання

Прочитати оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм», поділити його на частини, дати назву утвореним частинам.

Підготувати повідомлення про письменника (індивідуальне завдання).



Залишити коментар


4 − два =