Мета: розширити коло читання учнів, познайомити з гуманістичними творами про життя звичайних людей; навчити уважно ставитись до людини; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору, роботу з деталями, вміння абстрактно мислити, вивчаючи елементи побудови твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, вміння робити висновки і висловлювати власну думку.
Обладнання: скринька із символами, що позначають: гребінець, фрагмент карти зоряного неба, хутряний помпон, червоний клаптик, конверт із написаною адресою, фарбоване пір’я.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів
Слово вчителя
– Будь-який літературний твір часто входить у нашу свідомість здебільшого не описаними подіями та образами, а враженням від прочитаного. Часто запам’ятовується якась деталь, вона може стати символом твору.
У нашій чарівній скриньці сьогодні саме символи з новел О. Генрі. Обравши будь-який з них, ви ознайомите нас з новелою, яка справила на вас найбільше враження.
За вибір трьох останніх символів учень отримує додатково 1 бал (оскільки це свідчить про те, що учень більше за інших прочитав).
Ваше завдання – стисло переказати зміст оповідання, визначити основну думку твору, розповісти, яке враження справили на вас герої, спробувати назвати елементи побудови твору: зав’язка, кульмінація, розв’язка.
Довести, що перед нами саме новела.
ІІ. Розвиток зв’язного мовлення
Усний твір-презентація «Новела О. Генрі, яка справила на мене більше враження».
(Можуть допомогти однокласники, а також не виключене виникнення дискусії)
ІІІ. Підбиття підсумків уроку
Чого ми навчилися, читаючи новели О. Генрі?
( Приділяти увагу тим, хто поруч;
уміти побачити радісне у буденному;
уміти бачити серцем, а не тільки очима;
цінувати щедрість і відвертість;
уміти дарувати радість іншим.)
Усе це і складає красу людських взаємин.
IV. Домашнє завдання
Прочитати оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм», поділити його на частини, дати назву утвореним частинам.
Підготувати повідомлення про письменника (індивідуальне завдання).