Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Мета: охарактеризувати героїв п’єси; поміркувати надтаємницею вічних образів, різними поглядами на кохання; розвивати акторські здібності; виховувати чуйність, шанобливість до чужих почуттів, гуманізм.

Обладнання: тексти трагедії; елементи костюмів.

Нет повести печальнее на свете,

Чем повесть о Ромео и Джульетте.

В. Шекспір

 

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

— П’єса «Ромео і Джульєтта» — одна з найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої трагедії, так, як і Дон Кіхот та Гамлет, стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Тому в наш час юних закоханих так і називають — Ромео та Джульєтта.

1. Виявлення читацьких вражень учнів

— Які враження виникли у вас під час читання п’єси, над чим ви замислилися? Які епізоди привернули вашу особливу увагу? Чому?

2. Перевірка знання тексту трагедії

Тест

1) У чому полягала причина туги Ромео?

а) У коханні до Джульєтти;

б) у коханні до Розаліни;

в) у ворожнечі двох сімей.

2) За кого батьки хотять видати заміж Джульєтту?

а) За Тібальта;

б) за Бенволіо;

в) за Паріса.

3) Як познайомилися Ромео і Джульєтта?

а) На балу у Капулетті;

б) на святі у Монтеккі;

в) на площі у Вероні.

4) У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:

а) Ромео;

б) Меркуціо;

в) Тібальт.

5) Чому загинув Тібальт?

а) Був заколотий Ромео;

б) помер від чуми;

в) був убитий Бенволіо.

6) Як Ромео був покараний князем?

а) Посаджений під домашній арешт;

б) посаджений до в’язниці;

в) висланий із міста.

7) Що радить Ромео брат Лоренцо?

а) Розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;

б) перечекати у Мантуї;

в) поїхати з міста.

8) Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?

а) Утекти з міста;

б) випити «отруту»;

в) кинутися з башти.

9) Чому Ромео отруївся?

а) Дізнався про «смерть» Джульєтти;

б) життя не мало сенсу для нього;

в) був винен у смерті інших людей.

10) Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти?

а) Примхи долі;

б) ворожнеча Монтеккі та Капулетті;

в) сильне взаємне кохання.

11) Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?

а) Примиряються;

б) ворогують ще сильніше;

в) не звертають уваги один на одного.

12) Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульєтти у Вероні?

а) Трагедія про їхню любов;

б) пам’ятники із золота;

в) любов їхні батьків.

 

Взаємоперевірка тестових робіт

ІІ. Узагальнення та систематизація знань

1. Інсценування уривка з трагедії (дія І, сцена 2)

2. Бесіда

– Де і коли відбувається дія п’єси? (Італія, Верона і Мантуя, XVI ст.)

– Розкажіть про головних героїв п’єси (вік, соціальний статус, риси характеру).

– Які уявлення про любов та сім’ю існують у героїв трагедії? (Мамка, батьки Джульєтти, Ромео та Джульєтта)

– Яка з цих думок є ближчою вам? Чому?

3. Робота з текстом

Прочитайте ті рядки про кохання, які сподобалися вам найбільше.

4. Висновки

– У чому причина трагічної гибелі Ромео та Джульєтти?

– Що довели герої своєю смертю?

– Чи є трагедія песимістичною? Чому?

ІІІ. Підсумки уроку

«Мікрофон»

Чому трагедія «Ромео та Джульєтта» залишається актуальною і в наші дні? Чому вона викликає інтерес у наших сучасників? (Це зразок чистого, прекрасного, ідеального кохання)

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної атестації № 6.



Залишити коментар


5 − чотири =