Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Формування характеру Деві за надзвичайних обставин

Мета: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Учитель. Читаючи оповідання «Останній дюйм», ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою – взаємини між батьками та дітьми.

Чи тільки над подіями твору Дж. Олдріджа ми розмірковуємо?

Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Що ви хотіли б почути сьогодні на уроці?

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок. Перевірка домашнього завдання.

До якого ж засобу звертаються дорослі, коли хочуть зрозуміти своїх дітей?

Що про це говориться у творі?.. Чи згодні ви з тим, що варто звертатися до цього засобу?

ІІІ. Формування нових знань, умінь та навичок

1. Бесіда з учнями

Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад)

Який опис детальнішій, яскравіший? Чому саме?

Як орієнтується хлопець у польоті?

Що допомагає й водночас заважає йому? (Вітер)

Що свідчить про те, що хлопчик насправді боїться, що це для нього дуже суворе випробування? («Деві вирішив, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози»)

Яку хвилину Бен назвав вирішальною?

2. Переказ епізоду «Посадка літака»

Яку фразу у першому і останньому описі польоту повторює автор? («Шість дюймів»)

Що таке дюйм?

Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. («Він раптом зрозумів, що виживе,- він дуже боявся померти і зовсім не хотів здаватися»)

Як ви гадаєте, чому автор не закінчив своє оповідання цими словами?

Яку роль відіграє остання частина твору?

У чому полягає перемога героїв?

Чого навчила й яку допомогу надала їм екстремальна ситуація?

Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? Наведіть докази (останній абзац).

Прокоментуйте назву оповідання.

Чи тільки у прямому розумінні вжито словосполучення «останній дюйм»?

IV. Розвиток мовлення

Робота над усним твором-мініатюрою «Подальше життя батька й сина» (спільне складання вчителем та учнями плану й сюжетної лінії твору-мініатюри).

V. Підбиття підсумків уроку з використанням прийому «Вільний мікрофон»

Чи саме на таке закінчення твору сподівався?

Чого я навчився, прочитавши книгу?

Чи треба було включати цей твір до шкільної програми для семикласників, чи краще було б зачекати, поки вони подорослішають?

VI. Домашнє завдання

Прочитати або переказати батькам оповідання «Останній дюйм» або новелу «Вождь червоношкірих» і записати їхні думки щодо творів.



Залишити коментар


× 8 = вісім