Всесвітній мандрівник Жуль Верн

Мета: ознайомити учнів з біографією Ж. Верна; викликати інтерес до письменника як до непересічної особистості, дати уявлення про літературну спадщину романіста, «відкрити для себе» письменника-фантаста.

Обладнання: портрет Ж. Верна, виставка книг письменника; епіграф, предмети до елементу «Мотивація».

Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом.

Ніхто на світі не прожив без мрії…

Леся Українка Фантазія — це природна сила людини.

Ф. Достоєвський

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

(На столі вчителя предмети: корабель, перо, книга, глобус. Учитель вказує на них.)

– Як ці предмети пов’язані між собою? Якій людині вони можуть належати?

(Людині, яка любить мандрувати, читати книги.)

– Такі речі могли належати й відомому французькому письменникові Ж. Верну, який розповідав у своїх творах про подорожі й пригоди, про розумних та сміливих людей.

Сьогодні Ж. Верн завітав до нас на урок. (У клас заходить учень, вдягнутий як Ж. Верн.)

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення підготовленого учня про біографію та творчість Ж. Верна

від 1-ї особи

(Учень, одягнутий як Ж. Верн, розповідає про життя письменника та його

творчість.)

2. Виставка книг Ж. Верна (демонстрація книг, ілюстрацій)

Повідомлення учнів-«бібліотекарів» про зміст творів Ж. Верна

1) Першою книгою, яка принесла письменникові славу, був роман «П’ятьтижнів на повітряній кулі» (1863). Головний герой — сміливий дослідникдоктор Фергюссон організував експедицію на повітряній кулі, зробленій зайого проектом. Роман відкрив серію творів Ж. Верна під назвою «Незвичайні подорожі».

2) «Подорож до центра Землі» (1864) належить до жанру фантастики. Герої твору переживають нелегкі випробування, бачать минуле нашої планети та її читачів.

3) Р омани «Із Землі на Місяць» (1865) та «Навколо Місяця» (1870) описуютькосмічну подорож в артилерійському снаряді, випущеному з гармати.

4) Найзнаменитіший роман Ж. Верна — «Діти капітана Гранта» (1868). Щоб урятувати свого батька, його дітям та екіпажеві судна потрібно розгадати загадку: географічні дані на записці, що розмита водою, не дають однозначної відповіді про місцезнаходження капітана Гранта.

5) Відомі й улюблені багатьма романи «20 тисяч льє під водою» (1870) й «Таємничий острів» (1875). Героєві першого твору, капітанові Немо, щоб залишити несправедливий і жорстокий світ, довелося збудувати човен під назвою«Наутіліус».

6) Дуже популярний роман «П’ятнадцятирічний капітан» (1878) — цікава й повчальна книга. Юнак, який не має достатнього досвіду мореплавця, стає капітаном, і з гідністю виходить переможцем з усіх складних і небезпечних ситуацій, у які потрапляє він та екіпаж його судна «Пілігрим».

3. Топоніміка романів Ж. Верна

– Поєднайте назву та місце, де відбуваються події.

4. «Винаходи» Жуля Верна

– Захоплені сучасники називали Ж. Верна «всесвітнім мандрівником», «чарівником», «пророком», «провидцем», «винахідником без майстерні». Що ж «винайшов» Ж. Верн? Про це ви дізнаєтесь, якщо пройдете слова лабіринтом. (Космічний корабель, підводний човен, гелікоптер, ракета з реактивним двигуном, звукове кіно, далекобійна артилерія)

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

«Мікрофон»

– Про що дізналися? Чим зацікавилися?

– Чому мені подобаються книги Ж. Верна?

IV. Домашнє завдання

Прочитати уривки з роману «П’ятнадцятирічний капітан» (розділи 1, 2, 4, 9, 10).



Залишити коментар


+ вісім = 16