Урок – гра з теми “Міф і література”

Мета: підсумувати вивчене з теми «Міф і література»; перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу в ігровій формі; повторити й узагальнити вивчене з теми; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; прищеплювати інтерес до міфів народів світу.

Обладнання: картки із завданнями; зображення міфологічних богів та героїв; книги міфів народів світу; міфологічний словник.

Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Оголошення мети уроку

ІІ. Гра за темою «Міфологія» (в групах)

1-й конкурс. «Теорія літератури»

– Що таке міф?

– У чому його відмінність від казки?

– Що таке міфологія?

– Як називаються міфи про створення світу? (Космогонічні)

– Як називаються міфи про виникнення людей? (Антропогонічні)

– Яку назву мають міфи про кінець світу? (Есхатологічні)

– Чи у всіх народів є міфи?

– Чому виникали міфи?

2-й конкурс «Вікторина»

1) Скільки років прожив бог Паньгу? (Не менше 36 тисяч років)

2) Який бог у слов’ян вважається першопредком? (Рід)

3) З чого створила людей богиня Нюйва? (З жовтої глини)

4) Що відчув Брахма, створивши світ? (Страх, самотність)

5) На скільки метрів у день виростав бог Паньгу? (На 3 м)

6) Бог Сонця у єгиптян. (Ра)

7) Як, за єгипетським міфом, з’явилися люди? (Зі сліз бога Ра)

8) Творець світу у єгиптян. (Птах, Атум)

9) Як з’явився у світі бог Сонця Ра? (У квітці лотоса)

10) Чому, за єгипетським міфом, небо і земля були розділені? (Щоб не сварилися)

11) Бог-громовержець у слов’ян. (Перун)

12) Скількох синів породив Брахма? (Шістьох)

3-й конкурс «Розгадайте анаграми»

Сонячне око у вигляді кобри. (Урей)

Єгипетська богиня світового порядку (Тефнут)

Індійський бог — хранитель Всесвіту. (Вішну)

4-й конкурс «Знайди пару»

Підберіть до грецьких назв богів відповідні римські:

Афродіта — … (Венера);         А ртеміда — … (Діана);

Діоніс — … (Бахус);                 Гермес — … (Меркурій);

Гефест — … (Вулкан);              Гера — … (Юнона);

Зевс — … (Юпітер);                Афіна — … (Мінерва).

5-й конкурс «Упізнайте символ»

Яким грецьким богам та героям відповідають ці символи? Впиши у клітинки їхні імена.

(Аполлон)                                     (Феміда)                                        (Діоніс)

(Ерот)                                   (Гермес)                                       (Посейдон)

6-й конкурс «Знайдіть всьому своє місце»

Поєднайте лініями імена богів та їхнє призначення у давньогрецькому пантеоні жителів

7-й конкурс «Весела перерва»

Уяви, що ти запізнився на урок. Яке виправдання ти б використав, якби у ролі учителя побачив…

– Афродіту?

– Афіну?

– Зевса?

– Артеміду?

– Посейдона?

– Гермеса?

Наприклад, на уроці в Артеміди можна було б сказати, що запізнився через чергову акцію місцевого Грінпісу, а Афродіті пояснити, що робила нову модну зачіску або не могла залишити коханого.

8-й конкурс «Метаморфози»

Як давні греки пояснювали виникнення…:

– Молочного (Чумацького) Шляху та білих водяних лілій;

– троянд та анемонів;

– лаврового дерева;

– квітки нарцис?

9-й конкурс «Фразеологізми міфологічного походження»

Поясніть значення фразеологізмів: титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни, троянський кінь, ахіллесова п’ята, авгієві стайні, яблуко розбрату.

ІІІ. Підбиття підсумків гри. Оцінювання



Залишити коментар


дев'ять + 1 =