Дж. К. Ролінґ — автор книг про маленького чарівника Гаррі Поттера

Мета: ознайомити з одними з найпопулярніших дитячих фантастичних книг про Гаррі Поттера та їх авторку; розширити кругозір учнів, допомогти у визначенні ідейної та художньої цінності сучасної дитячої літератури; розвивати інтерес до читання, уміння висловлювати думки про твір літератури; виховувати найкращі моральні якості.

Обладнання: портрет письменниці, добірка її книжок, ілюстрації до них, кіноматеріали.

Теорія літератури: жанри, герої, художні засоби, тема, ідея, проблеми.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Ознайомлюючись із дитячою літературою кінця ХХ – початку ХХІ ст., ми не можемо залишити поза увагою твори шотландської письменниці Дж. К. Ролінґ про Гаррі Поттера. Ці дуже цікаві книги, якими захоплюються і діти, і дорослі, уже стали бестселерами. У чому ж секрет такого надзвичайного успіху цих романів-фентезі? Мабуть, у тому, що, звичайний хлопчик, головний герой Гаррі Поттер бореться зі злом і перемагає його. У боротьбі з Темними силами йому допомагають щирі друзі, а сам він має добре серце і вроджене не сприйняття несправедливості та почуття відповідальності за долю світу людей.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Опрацювання статті про письменницю Дж. К. Ролінґ

(С. 291 — за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко)

2. Повідомлення учнів про прочитані книги, побачені кінофільми про Гаррі

Поттера

(Можна переглянути фрагменти фільмів, особливо першого — «Гаррі Поттер і філософський камінь» Кріса Каламбуса (США).)

3. Читання уривків із першої (або інших за вибором учителя) книги

Дж. К. Р олінґ «Гаррі Поттер і філософський камінь»

4. Вікторина за твором «Гаррі Поттер і філософський камінь»

1) З яких двох груп складається людство? (Із «маглів» — звичайних людей та чарівників)

2) Скільки років Гаррі? (Одинадцять)

3) Щ о Гаррі відомо про його батьків? (Їх убив Волдеморт.)

4) З ким довелося Гаррі жити після смерті батьків? (Зі своїми родичами Дурслі)

5) Як жилося Гаррі в новій родині? (Дуже погано, він жив у комірчині під сходами, доношував одяг двоюрідного брата.)

6) Для чого прилетів Гегрід? (Щоб підготувати все необхідне для навчання

Гаррі у Гогвортсі.)

7) Де купували всі речі для школи? (На алеї Діагон)

8) Ч им займається Міністерство магії? (Приховує від маглів те, що існують чаклуни.)

9) Які речі, куплені на алеї Діагон, справили на Гаррі найбільше враження?

(Чарівна паличка та сова Гедвіга)

10) Коли Гаррі відчув свої надзвичайні здібності? (Коли в зоопарку «розмовляв» зі змією.)

11) Щ о особливого було в зовнішності Гаррі Поттера? (Шрам на лобі у формі блискавки, який надає йому сили й захищає.)

12) Яка пригода у Гогвортсі була для Гаррі найнебезпечнішою? (У потаємній кімнаті в забороненому лісі)

5. Повідомлення учня

Заочна екску рсія в шко лу чарівн иків Гогво ртс

До найкращої школи чарівників Гогвортс можна потрапити з лондонського вокзалу Кінгс-Крос, з платформи 9 і 3/4. Будівля школи складається з головного корпусу, чотирьох гуртожитків. У школі є Велика зала, де зачарована стеля постійно змінюється на вечірнє небо або вранішнє. У коридорах бродять привиди, біля школи є таємниче чорне озеро, заборонений ліс, у якому живуть дивні істоти. В оранжереї ростуть чарівні дерева і рослини. У школі були такі предмети: «Замовляння», «Зілля і настоянки», «Трансфігурація», «Гербологія», «Захист від темних мистецтв». Спеціальний «сортувальний капелюх» розподіляв

учнів для навчання в Слизерині та Грифіндорі.

6. Гра «Хто останній назве чарівні предмети й чарівні істоти, що діють

у книзі про Гаррі Поттера»

(Яцрес — дзеркало серця, плащ-невидимка, чарівна паличка, мітла, філософський камінь; істоти — тролі, привиди, дракон, кентаври, єдинороги, пес Флафі)

7. Інтерактивна вправа «Ґронування»

8. Характеристика друзів Гаррі

IV. Закріплення знань, умінь та навичок

Міні-дискусія «Чи все можна купити за золото?»

Виступи учнів, коментар учителя

V. Підбиття підсумків уроку

— Як бачимо, визначальним у перемозі Гаррі над Темними силами стали

не магія, чаклунство, а вірні друзі, бо щирі людські стосунки — це найбільше

диво. Однак Гаррі Поттер — усього лиш літературний герой. Тому не варто надмірно захоплюватися ним, перейматися його проблемами, а тим більше наслідувати його, бо це може навіть зашкодити психічному здоров’ю.

VI. Домашнє завдання

Написати листа Гаррі Поттеру або твір «Якби у мене була чарівна паличка…»; підготувати повідомлення.



Схожі матеріали:

Залишити коментар


3 − один =