Дж. Р. Кіплінг «Мауглі». Історія Мауглі, вихованця джунглів

Мета: допомогти учням глибше ознайомитися з ідейно-художнім змістом розділів твору; розвивати навички виразного читання, переказу, виділення основних епізодів та визначення їхньої ролі в повісті-казці, характеристики героїв; виховувати гуманність, любов до художньої літератури, допитливість.

Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті-казки «Мауглі», ілюстрації до неї.

Теорія літератури: повість-казка, герої (образи, персонажі, дійові особи твору).

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Коли читаєш цікаву, захоплюючу книгу про далекі краї, незвичайних героїв, часто радієш, сумуєш, хвилюєшся разом із ними, забуваючи, що це лише

літературний твір, а не справжня життєва історія. До таких книг належить

й повість-казка «Мауглі». Чи згодні ви зі мною? Сьогодні ті діти, хто погодився

зі мною, будуть доводити цю думку тим, хто, можливо, залишився байдужим

до історії про Мауглі.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

Міні-вікторина

Оцінювання (за 12-бальною системою; виконуються завдання письмово.)

1) Хто кому сказав і з якого приводу: «Вовки — Вільне Плем’я!» (2 бали)

(Батько Вовк тигрові Шер-Хану, коли той вимагав повернути йому його

здобич — дитинча.)

2) Кому належать слова і що вони означають: «На своєму подвір’ї і собака пан!»

(2 бали)

(Шер-Хан не зміг улізти до печери Вовків і забрати дитинча, тому відступив, визнаючи своє безсилля в цьому випадку, але обіцяв помститися.)

3) Щ о означає ім’я Мауглі? (1 бал)

(Жабеня)

4) Хто навчав вовченят Закону Джунглів? (1 бал)

(Ведмідь Балу)

5) Кому ніхто в джунглях не наважувався ставати на дорозі? (1 бал)

(Пантері Багірі)

6) Якою була ціна життя Мауглі і хто заплатив її? (2 бали)

(Слово Балу і бик, упольований Багірою)

7) Щ о таке Червона Квітка? (1 бал)

(Вогонь)

8) Ч ому багато звірів ненавиділи Мауглі? (2 бали)

(Не витримували його погляду, бо він розумний і він — Людина.)

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Виразне читання розділів повісті-казки «Мауглі»

2. Словникова робота за запитаннями учнів

3. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда

З якими новими героями ми познайомилися? (Удавом Каа, мавпами Бандер Логами, шулікою Чілем, вовком Сірим Братом, буйволом Рамою)

Чому в джунглях не поважали Бандер-Логів? (Не дотримувалися жодних законів, були нерозумними й хвастливими)

Хто і як довів свою дружбу Мауглі? (Багіра, Балу, Каа визволили Мауглі із полону.)

Якими побачив людей Мауглі як вихованець джунглів? (Добрими й злими, жадібними й щедрими)

Хто допоміг Мауглі перемогти тигра? Про що це свідчить цей учинок Мауглі?

(Буйволи; цей вчинок свідчить про кмітливість, силу Мауглі.)

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Заповніть прогалини в історії Мауглі (з частини, що прочитали).

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати, аналізувати розділи повісті «Мауглі» (с. 147–157 — за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; с. 139–143 — за підручником Є. Волощук).

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учням пропонується закінчити одне з речень:

«Найбільше мене вразив епізод…»;

«Мені запам’яталося…».



Залишити коментар


× 7 = чотирнадцять