Дж. Р. Кіплінг «Мауглі»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника; розвивати навички виразного читання, переказу ключових епізодів, їх аналізу; виховувати інтерес до читання художньої літератури, допитливість, прагнення до пізнання світу.

Обладнання: портрет письменника, збірки його книжок, карта світу, індійські пейзажі; ілюстрації до творів, аудіо- та відеоматеріали.

Теорія літератури: повість-казка, реальне та фантастичне.

Хід уроку

I. Аналіз контрольної роботи

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Напевно, у багатьох із вас є домашні улюбленці — тварини, яких ви доглядаєте, з якими товаришуєте. А якщо не маєте, то, мрієте, щоб вони з’явились

у вас. І мабуть, любите переглядати мультфільми, кінофільми про різних тварин, про далекі, дивовижні краї, в яких теж хотілося б вам побувати. Допомогти в цьому може відома й улюблена багатьма поколіннями дітей книга англійського письменника Джозефа Редьярда Кіплінга «Мауглі».

IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Самостійна робота з підручником (або читання вголос)

Учні читають статтю про Дж. Р. Кіплінга (с. 135–136 — за підручником

Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; с. 128–130 — за підручником Є. Волощук).

2. Евристична бесіда, обмін враженнями про прочитане

Що найбільше вразило, зацікавило в біографії письменника? Чому?

Простежте за картою світу маршрути подорожей Кіплінга. Який висновок можна зробити? (Письменник багато бачив, досконало знає все, про що пише.)

Які ще книги Кіплінга вам відомі? («Кішка, що гуляє сама по собі», «Ріккі Тіккі-Таві», «Пан з чарівних пагорбів» та ін.)

Яку престижну світову нагороду отримав письменник? (Нобелівську премію)

3. Перегляд ілюстративного матеріалу

4. Слово вчителя

— Історія зафіксувала випадки, коли діти губилися, утрачали якимось чином батьків, і їх виховували звірі — вовки, ведмеді, мавпи. Ці діти, на жаль,

практично назавжди втрачали здатність спілкуватися з людьми, жити в суспільстві.

Кіплінг описує казкову історію про те, як маленький хлопчик потрапив до вовків і не лише не загинув, а згодом став вожаком зграї, пізнав і засвоїв

закони джунглів, і при цьому зберіг людські риси.

5. Виразне читання розділу «Брати Мауглі» (с. 137–144 — за підручником

Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; с. 132–139 — за підручником

Є. Волощук)

6. Словникова робота за запитаннями учнів

7. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда, виконання завдань

Як ви вважаєте, історія Мауглі буде цікавою? Чому?

Що вас найбільше вразило з прочитаного? Чому?

Запишіть до таблиці героїв твору та доберіть означення-епітети до їхньої характеристики.

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Випишіть узагальнюючі слова.

VI. Домашнє завдання

Навчитися читати, переказувати повість до с. 147 (включно) — за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; с. 132–139 — за підручником Є. Волощук.

VII. Підбиття підсумків уроку



Залишити коментар


сім − = 6