Розвиток зв’язного мовлення. Характеристика Попелюшки за простим планом

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти характер героїні та його значення для розкриття головної думки твору; розвивати писемне мовлення учнів, образне та логічне мислення, уміння працювати з текстом художнього твору; виховувати найкращі людські якості.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору.

Теорія літератури: образ героя, план, художні засоби.

Хід уроку

I. Оголошення теми й мети уроку

II. Мотивація навчальної діяльності школярів

III. Робота над темою уроку

1. Колективне складання простого плану й добирання окремих цитат

Орієнтовний план

1) Хто така Попелюшка, чому одержала таке ім’я?

2) Як дівчинка виглядає вдома й на королівському балу?

3) У чому виявляються риси характеру Попелюшки?

4) Чим дівчина заслужила своє щастя?

5) Моє ставлення до Попелюшки.

2. Слово вчителя

— Цитата — це коротенькі уривки з твору, які підтверджують ваші

судження про героїню. Цитати беруться в лапки.

Наприклад, пишучи про доброту Попелюшки та її незлостивість, уміння

прощати, доречно навести такі слова з казки: «Якась інша дівчина за такі слова, певно, зіпсувала б злим сестрам зачіски», а Попелюшка «зачесала їх так гарно, що кращого годі було й бажати». Або: «Попелюшка сіла біля своїх сестер,

привітно розмовляла з ними й почастувала їх апельсинами та лимонами…»

Якщо речення велике, його можна скоротити, поставивши три крапки. Цитат

має бути небагато (1–3). Обсяг твору — 3/4 сторінки. Однакові слова в реченнях

бажано не повторювати, заміняючи їх синонімами, займенниками або перебудовуючи речення.

3. Написання твору на чернетках

(Можна прослухати 1–2 твори й прокоментувати їх.)

4. Написання творів у чистовому варіанті

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи.

V. Підбиття підсумків уроку

Додаток до уроку № 8

Таблиця-характеристика героїв казки «Пані Метелиця»

Визначення прислів’їв, які характеризують пасербицю, удовину дочку

або обидві героїні казки «Пані Метелиця»

У гостях добре, а вдома краще.

Яка служба, така й плата.

Хто більше має, той більше хоче.

Хто добре працює, тому й щастить.

Доброму всюди добре.

Хочеш бути щасливим, то не будь лінивим.

Хто дрімає, той щастя не має.

Щастя в повітрі не в’ється, а працею дістається.

Хто зле робить, то все собі шкодить.



Залишити коментар


чотири + 2 =