Брати Грімм «Пані Метелиця»

Мета: розкрити зміст і головну думку казки; зацікавити творчою спадщиною братів Грімм; удосконалювати навички виразного, вдумливого читання, переказу фольклорних творів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати працелюбність та доброту, шанобливе ставлення до культури інших народів.

Обладнання: портрети братів Грімм, збірки їхніх творів, ілюстрації до них.

Теорія літератури: народна казка, конфлікт, герої-персонажі.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка й у збірці братів Грімм, називається вона «Пані Метелиця». Через що сумувала героїня, чому раділа, чому не залишилася жити в доброї господині, ми дізнаємося, ознайомившись із цим твором.

І кожен має зрозуміти, чому, читаючи цю казку, ми, сучасні люди, уболіваємо за героїню, засмучуємось або відчуваємо полегшення, коли історія завершується добре для доброї людини, а зла й вередлива — справедливо покарана.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Розповідь учнів про відомих збирачів фольклору

2. Переказ самостійно прочитаних казок братів Грімм

3. Визначення в казках головного конфлікту, реального та фантастичного

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

1. Виразне читання казки братів Грімм «Пані Метелиця» з коментарями

вчителя та поясненням незнайомих і малознайомих слів та виразів

 Пасербиця — нерідна дочка для одного з подружжя;

 гидка — негарна;

 попелюшка — та дівчинка, яка виконує найбруднішу роботу в домі;

 починок — намотані на паличку нитки;

 мачуха — нерідна мати, дружина батька;

 лаяти на всі заставки — сварити дуже голосно й образливо;

 знепритомніла — утратила свідомість;

 відлягло від серця — заспокоїлася;

 пряжене — тушковане, приготоване на слабкому вогні;

 бракує — не вистачає;

 брама — ворота з надбудовою;

 цямрина — частина колодязя, що виступає над землею;

 терен — колючий чагарник;

 загадувати роботу — давати завдання щось зробити;

 гадаючи — думаючи.

2. Обмін враженнями про прочитане

Що вам найбільше сподобалося в казці? Чому?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Поєднайте означення з особами та предметами, які вони характеризують:

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати й переказувати казку «Пані Метелиця»; зробити ілюстрації.

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учням пропонується закінчити одне з речень:

«Німецька казка «Пані Метелиця» нагадує мені…»;

«Найкраще читав (читала) (працював (працювала)) на уроці…»;

«Мені здається, що ця казка…».



Залишити коментар


+ 6 = десять