«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!» (Життя і творчість Лесі Українки)

Мета: – поглибити знання учнів про життєвий подвиг і творчий шлях видатної письменниці, допомогти усвідомити, як світогляд митця впливає на творчість;
– розвивати вміння виділяти основне в лекції і зосереджувати на ньому свою увагу;
– виховувати повагу до справжнього мистецтва і видатних людей України. 

Тип уроку: – шкільна лекція.
Обладнання: портрет письменниці, девіз уроку, ілюстрації
до творів Лесі Українки, мультимедійна презентація «Життя і творчість Лесі Українки»

Девіз уроку:
Терпіть кайдани-то несвітський сором,
Забуть їх, не розбивши, гірший встид.
Леся Українка.

Хід уроку
І. Організаційний момент. Рефлексія «Очікування».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів: повідомлення теми, мети, завдань уроку.
ІІІ. Сприйняття і засвоєння нових знань.
План
шкільної лекції на тему: «Життя і творчість Лесі Українки»
1) Місце і дата народження Лариси Петрівни Косач.
2) Родина, з якої походила майбутня письменниця.
3) Середовище, що благотворно впливало на здібності
4) Переїзд родини Косачів до Луцька. Початок хвороби
Лесі.
5) Родина Косачів у Колодяжному.
6) Навчання Лесі та Михайла в Києві.
7) Перша поетична спроба.
8) Перша публікація – вірш «Конвалія».
9) Літа великих Лесиних страждань.
10) 1890 р.- вийшли поезії «Мій шлях», «Сім струн».
11) Леся – авторка підручника «Стародавня історія східних
народів».
12) Встановлення негласного нагляду над письменницею.
Знайомство з С.Мержинським.
13) Дружба Лесі Українки з І.Франком, О.Кобилянською,
М.Павликом.
14) Обшук на квартирі Косачів.
15) Одруження з Климентієм Квіткою.
16) Життя і творчість Лесі Українки за межами України.
17) Останні дні життя, сповнені творчої праці.
18) 26 липня 1913 року поховано письменницю у Києві на
Байковому кладовищі.
19)Вшанування пам’яті.

ІV. Закріплення вивченого.
1. Робота «Трійкою»(відповідь, доповнення, рецензія).
Користуючись записами в зошиті, розповісти про життя
і творчість Лесі Українки.
2. Бесіда.
– Що найбільше вразило вас у цій жінці? Чому?
-Пояснити, чому життя поетеси ми називаємо подвигом.
– Як ви розумієте девіз уроку? Відповідь обґрунтуйте.

V.Підсумок уроку, оцінювання. Рефлексія «Очікування. Чи справдилися вони?»
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити біографію Лесі Українки, скласти хронологічну таблицю життя і творчості поетеси, підготувати повідомлення «Філософські мотиви лірики Лесі Українки», «Духовна краса ліричного героя в поезії Лесі Українки».

Автор: Маринченко Леся



Залишити коментар


5 − = один